|
D-vitamin hiány miatt elhízás? |
|
A túl kevés D-vitamin bevitele nem csak a csontoknak árt, de a kamaszok jobban el is hízhatnak - állítják a kutatók.
Egy georgiai egészségügyi főiskola tanulmánya több mint 650, 14-19 éves tinédzsert tanulmányozott, és felfedezték, hogy akik több D-vitamint fogyasztottak, azoknak a testzsír-százaléka kisebb volt, és kevesebb zsír rakódott le a hasi tájékon is, melyet olyan betegségekkel hoznak összefüggésbe, mint a szívbetegségek, az agyvérzés, a magas vérnyomás és a cukorbetegség.
A legkevesebb D-vitamint fogyasztó fekete nők csoportjánál volt a legmagasabb mind a testzsír, mind a hasi zsírpárna mértéke; míg a fekete férfiak esetében ezek az arányok a legkisebbnek mutatkoztak, bár a D-vitamin bevitelük alatta maradt a napi javasolt értéknek. Egyedül a fehér férfiak csoportja vette magához a napi minimumot.
Forrás: Dr.Info / MediPress
|