| Cukorbetegséget, szívbetegséget okoz az E-vitamin hiánya |
|
Amerikai kutatók 16 ezer férfi és nő vérét vizsgálták meg az E-vitamintartalom szempontjából. A vizsgálatok kimutatták, hogy a fehér lakosság 26 %-a, az afro-amerikai lakosság 41 %-a és a mexikói lakosság 28 %-a E-vitaminhiányban szenved. A kutatók rámutattak, hogy az afro-amerikaiak között - akiknél többen szenvednek E-vitaminhiányban - sokkal magasabb a végzetes szívbetegségek aránya, ami az E-vitaminhiányra vezethető vissza. Az E-vitaminhiány kapcsolatba hozható még a cukorbetegséggel, a védekezőrendszer rendellenességeivel, Az AIDS-szel, a sport közben elszenvedett izomsérülésekkel, a Parkinson-kórral, egyes szembetegségekkel, tüdő és szívbetegségekkel. A kutatók rámutattak, hogy azokban az esetekben, amikor az E-vitamin jó hatással volt a szívbetegségekre, 400-800 NE volt az alkalmazott mennyiség. (Eredeti cikk: American Journal of Epidemiology, Vol. 150, August 1, 1999, pp. 290-300)
|



